Veelgestelde vragen

Alle veelgestelde vragen over het bestellen van drukwerk hebben we voor je verzameld en hieronder per onderwerp weergegeven. Vragen over het aanleveren van bestanden? Kijk dan bij onze opmaakvoorwaarden.

Selecteer één van de onderwerpen hieronder en kijk of jouw vraag ertussen staat.

  1. Algemene informatie
  2. Inloggen en bestellen
  3. Bestanden
  4. Betaling en facturen
  5. Levertijden en verzending
  6. Wijzigen en annuleren
  7. Kwaliteit en garantie
1. Algemene informatie

Bedrijfsgegevens

Onze locatie

Adres:


Telefoon:
Bereikbaar:


E-mail:



Madepolderweg 7A
9608 PX Westerbroek

03 747 9000
ma-do: 8:00 uur - 22:00
vr: 8:00 - 18:00

info@flyerzone.be
bestanden@flyerzone.be

Bankgegevens:

IBAN/SEPA nummer:
BIC nummer:
Banknaam:

KVK/BTW:

Kvk-nummer:
Btw-nummer:



BE13 7390 1321 5239
RABONL2U
Rabobank


01132099
NL 819528766B01

Er zijn geen kosten verbonden aan het bellen van ons telefoonnummer.
Het grootste deel van ons assortiment kun je bestellen via de website. Staat jouw gewenste product er niet bij? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
2. Inloggen en bestellen
De prijs die je ziet is ook de prijs die je betaald. De verzendkosten nemen wij voor onze rekening! Als je kiest voor betaling met creditcard, dan komen er 3% kosten bij, met een minimum van 5 euro. Vooruitbetalen en betalingen via iDEAL zijn gratis. Alle vermelde prijzen op de site zijn exclusief 21% btw.

Zie voor meer informatie onze bestelproces pagina.

Al onze voorwaarden zijn overzichtelijk weergegeven op onze algemene voorwaarden pagina. Flyerzone behoudt zich het recht om de Algemene Voorwaarden te wijzigen.
We kunnen niet alle mogelijke aantallen altijd op de website zetten. Staat jouw gewenste aantal er niet tussen? Neem dan gerust contact op met de klantenservice. We kijken graag samen met je naar de mogelijkheden.
Ja. We hebben enkele gegevens, zoals je adresgegevens, nodig om de bestelling te verwerken. Je eigen account brengt allerlei voordelen met zich mee. Zo vind je hier een overzicht van je bestellingen en kun je de status van je bestelling gemakkelijk volgen. Flyerzone gaat zorgvuldig om met persoonlijke gegevens.

Zie voor meer informatie onze privacy pagina.

Je kunt bij ons alleen bestellen via de site. Neem gerust contact op met de klantenservice als je er niet uitkomt.
Ja, dat kan. Je hebt echter wel een account nodig om een bestelling af te ronden. Het aanmaken van een account is gratis.

Zie voor meer informatie onze nieuwe klant pagina.

Ja, dat is mogelijk. In je accountomgeving kun je gemakkelijk zien wat de status van je bestelling is. Dit kan zijn:
  • wachten op betaling
  • wachten op bestanden
  • in behandeling
  • in druk
  • afgerond
  • geannuleerd
Ja, we sturen altijd een orderbevestiging naar het e-mailadres waar je mee bent ingelogd. Als je tijdens het invoeren van je gegevens een exra e-mailadres invult, dan ontvangt deze ook de orderbevestiging.
3. Bestanden
Het eerste cijfer staat voor het aantal kleuren op de voorkant van het drukwerk. Het tweede cijfer (na de /) staat voor het aantal kleuren op de achterkant. 1/1 is dus dubbelzijdig 1 kleur gedrukt. 4 kleuren staat voor een full colour bedrukking.

Zie voor meer informatie onze opmaakvoorwaarden pagina.

Je mag zelf bepalen welk ontwerpprogramma je gebruikt, zolang je het bestand opslaat of exporteert als een pdf-bestand. Voor hulp bij het opslaan van het bestand kun je altijd onze dtp-afdeling raadplegen.

Zie voor meer informatie onze opmaakvoorwaarden pagina.

    Reden Programma
.pdf Goede kwaliteit Photoshop, Illustrator, InDesign, Acrobat
.psd Goede kwaliteit, open source Adobe Photoshop
.ai Goede kwaliteit, open source Adobe Illustrator
.doc(x) In overleg Microsoft Word
.ppt(x) In overleg Microsoft Powerpoint
xls(x) In overleg Microsoft Excel
.pub Kunnen we niet openen Microsoft Publisher
.indd Zorgt voor problemen Adobe InDesign
.jpg Alleen voor fotoproducten  

Zie voor meer informatie onze opmaakvoorwaarden pagina.

Elk bestand wordt gratis door Flyerzone gecontroleerd. Onze dtp-afdeling controleert de aangeleverde bestanden op technische kwaliteit (formaat en marge). Inhoudelijk wordt het bestand niet gecontroleerd. De exacte opmaakvoorwaarden worden per product weergegeven in het bestelproces.

Zie voor meer informatie onze opmaakvoorwaarden pagina.

Je kunt bestanden tot 50 MB via de website uploaden. Als de bestanden groter dan 50 MB zijn, maak dan de bestelling af zonder je bestanden te uploaden. Verstuur je bestanden daarna via bijvoorbeeld www.wetransfer.com naar info@flyerzone.be, o.v.v. het factuurnummer.

Zie voor meer informatie onze opmaakvoorwaarden pagina.

Om ervoor te zorgen dat er geen witrand overblijft na het snijden hebben we extra marge nodig. Hoeveel marge varieert per product, dit staat aangegeven op de werktekening.

Zie voor meer informatie onze opmaakvoorwaarden pagina.

Als je hulp nodig hebt met de opmaak of het aanleveren van je bestand, neem dan gerust contact op met onze klantenservice.

Zie voor meer informatie onze opmaakvoorwaarden pagina.

4. Betaling en facturen
Nee, wij hebben geen minimum aankoopbedrag. Iedere order wordt gratis door ons verzonden!
Niet iedereen wil op dezelfde manier betalen. Daarom bieden wij veel verschillende manieren aan om online te betalen.

Zie voor meer informatie onze betaalmethoden pagina.

De factuur mailen we direct mee met de orderbevestiging. De factuur kun je ook downloaden in je account.

Zie voor meer informatie onze facturen en btw pagina.

Het btw-bedrag staat altijd duidelijk vermeld op de factuur. Zo kunnen bedrijven de btw correct invoeren in de administratie.

Zie voor meer informatie onze facturen en btw pagina.

Nee, je hoeft niet meteen te betalen tijdens of na het plaatsen van een bestelling. Je kunt ook eerst je bestand aanleveren en bijvoorbeeld de volgende dag de betaling voldoen. Als je hebt gekozen voor vooruitbetalen, iDEAL, creditcard of PayPal als betaalmethode, dan nemen we je order pas in behandeling als de betaling is ontvangen.

Zie voor meer informatie onze betaalmethoden pagina.

5. Levertijden en verzending
Alle prijzen op onze website zijn inclusief verzendkosten. Je betaalt dus geen extra verzendkosten.

Zie voor meer informatie onze verzending pagina.

De levertijd is afhankelijk van het product dat je besteld. De levertijden staan allemaal overzichtelijk weergegeven in het prijsoverzicht van de producten. Voor digitaal drukwerk is de aanlevertijd meestal 15.00 uur en soms zelfs 18.00 uur! De aanlevertijd voor offset drukwerk is 12.00 uur.

Zie voor meer informatie onze verzending pagina.

In zekere zin kan dit. Als een product een levertijd heeft van 5-6 werkdagen, dan doen we er alles aan om dit product op de vijfde werkdag te leveren. Onze levertijden zijn echter een indicatie en we kunnen dus niet 100% garanderen dat de bestelling dan ook daadwerkelijk wordt afgeleverd. Neem gerust contact op met onze helpdesk als je vragen hebt over de levering van een order.

Zie voor meer informatie onze verzending pagina.

Dat kan. Na het plaatsen van een bestelling, bij het bezorgadres, kun je aangeven dat je de bestelling wilt komen afhalen.

Zie voor meer informatie onze verzending pagina.

Je bestelling wordt de eerstvolgende werkdag opnieuw aangeboden als er tijdens het eerste bezorgmoment niemand aanwezig is. Als de bezorger er dan weer niet in slaagt om de bestelling af te leveren, dan komt het pakket op het dichtbijzijnste depot te liggen. Hier kan het pakket worden afgehaald. Er kan hierna een derde afleverpoging worden ingepland, neem hiervoor gerust contact met ons op. De bezorgers komen langs op maandag - vrijdag tussen 09.00 - 18.00 uur. Op zaterdag wordt er niet bezorgd, tenzij er specifiek voor een zaterdaglevering is gekozen.
Ja, je kunt per bestelling een ander adres invullen. Dit kan gemakkelijk met het adresboek in je accountomgeving.
Nee, je kunt per bestelling zowel een bezorg- als factuuradres invullen. Deze hoeven niet hetzelfde te zijn. Het factuuradres wordt alleen gebruikt op de factuur.
Dat kan! Voor de verzendkosten voor leveringen naar het buitenland kun je contact opnemen met onze helpdesk.

Zie voor meer informatie onze verzending pagina.

We beginnen met het tellen van de werkdagen zodra de bestanden goed aangeleverd zijn en de betaling geregeld is. Voordat je het aantal werkdagen kan berekenen, is het belangrijk om te weten wat de aanlevertijd van het product is. Voor offset drukwerk is het vrijwel altijd 12:00 en voor digitaal drukwerk 15:00. Dat wil zetten dat de bestanden voor deze tijd aangeleverd moeten worden, zodat dezelfde dag nog de eerste werkdag is. Voorbeeld: je bestelt 5.000 offset flyers op maandagochtend voor 12:00 uur. Wij krijgen voor deze tijd de drukklare bestanden en de bestelling is betaald. Bij 5-6 werkdagen hoort je bestelling dan uiterlijk die maandag erop geleverd te zijn. Bij 3-4 werkdagen is dat donderdag en bij 2 werkdagen is dat dinsdag.

Zie voor meer informatie onze levertijden pagina.

6. Wijzigen en annuleren
Neem zo snel mogelijk contact op met onze helpdesk en we kijken wat we kunnen doen. Mocht je bestelling al gedrukt zijn, dan is het helaas niet meer mogelijk om de bestelling annuleren/wijzigen.

Zie voor meer informatie onze garantie en kwaliteit pagina.

Dit hangt af van wanneer je de bestelling annuleert. Als er nog geen platen gemaakt zijn en de order is nog niet gedrukt, dan kan de order kosteloos worden geannuleerd. Onbedrukte producten zoals stoepborden en kliklijsten kun je binnen acht dagen omruilen of terugsturen.

Zie voor meer informatie onze garantie en kwaliteit pagina.

7. Kwaliteit en garantie
Als je twijfelt over de kwaliteit van onze producten of als je samples van papiersoorten wilt ontvangen, neem dan gerust contact met ons op. We sturen je graag enkele samples toe zodat je deze kunt voelen en vergelijken.

Zie voor meer informatie onze drukwerkvoorbeelden aanvragen pagina.

Dit komt vooral doordat kleuren op het beeldscherm opgebouwd zijn via RGB en drukwerk via CMYK of PMS. Hierdoor kan een klein kleurverschil ontstaan.
Je bent zelf verantwoordelijk voor zowel de inhoud als de technische kant van het bestand. Onze dtp-afdeling controleert altijd het formaat en resolutie en mocht hier iets mis mee zijn, dan nemen zij contact met je op. Artikelen die niet bedrukt worden, zoals kliklijsten, kun je binnen acht dagen retourneren. Je betaalt dan alleen de verzendkosten. Onze levertijden zijn een indicatie en niet bindend.

Zie voor meer informatie onze garantie en kwaliteit pagina.

Ben je niet 100% tevreden met je bestelling? Neem dan binnen acht dagen na ontvangt hiervan contact op met onze helpdesk. Als de klacht terecht is zullen we het volledige bedrag vergoeden of een herdruk aanbieden. Technische en inhoudelijke fouten in het bestand zijn per definitie niet de verantwoordelijkheid van Flyerzone.

Zie voor meer informatie onze garantie en kwaliteit pagina.

Het Thuiswinkel Waarborg is hét Nederlandse keurmerk voor bedrijven die producten en/of diensten verkopen via internet, catalogi, post en andere verkoopkanalen op afstand. Alle leden van Thuiswinkel.org zijn te herkennen aan het keurmerk. Als consument kun je ervan op aan dat deze bedrijven de Algemene Voorwaarden Thuiswinkelen en de gedragsregels van de vereniging onderschrijven, dat ze zich houden aan en aanspreekbaar zijn op naleven van de relevante wet- en regelgeving.

Vragen?

Heb je vragen? Neem dan contact met ons op, je krijgt op werkdagen altijd binnen 24 uur antwoord.