2 minuten

Marc


Eigen rollup banner ontwerpen

De hele maand maart staan we creatief op de beurs. Je ziet ze dan vast volop: rollup banners. Rollup banners zijn gemakkelijk te gebruiken als promotieartikel. Je zet ze zo op en vallen ook nog eens op ;-) Super handig! Weten wat slim is om er allemaal op te zetten? Check dit blog!

Boodschap

Nu kan je een rollup banner voorzien van allerlei ontwerpen. Denk bijvoorbeeld eens aan hoge kwaliteit foto's die precies dat vertellen wat je doet. Of voorzie je banner van een mooie slogan of je visie. Er zijn tal van mogelijkheden, maar onthoud dat het ontwerpen van een banner anders is dan het ontwerpen van een flyer. Zo is een banner bijvoorbeeld groot en lang. Het is dus van belang dat je, voordat je begint met je ontwerpfase, duidelijk hebt welke boodschap je over wilt brengen.

Wat zet je er op?

Heb je een spectaculaire beursaanbieding? Zet deze dan op je banner. Zo weet je zeker dat het duidelijk is voor de bezoeker van je stand. Het nadeel is wel dat je de banner na de beurs niet meer kunt gebruiken. Tenzij de aanbieding langer geldig is natuurlijk. Bij het ontwerpen van je banner is het van belang dat je een duidelijke (begrijpbare) boodschap communiceert naar je doelgroep. Je wilt immers dat je doelgroep een bezoekje brengt bij je stand. Vooraf nadenken over de boodschap die je wilt communiceren is dan ook echt een must.

Terug naar de basis

Even wat tips! Bij het ontwerpen van je rollup banner moet je rekening houden met de omgeving. Op beurzen lopen veel mensen. Het is belangrijk dat mensen je stand al kunnen zien vanaf een afstandje. Een herkenningspunt is daarom handig. Het is slim om je bedrijfslogo bovenaan de banner te plaatsen. Dit is vaak het eerste dat men ziet. Zo weten je prospects meteen waar je staat. Zorg ook voor herkenbare kleuren, zoals de kleuren van je huisstijl. Dit komt niet alleen sterk over, het oogt ook strak bij de rest van je stand.

Paar regeltjes

Ook bij rollup banners dien je rekening te houden met veiligheidsmarges. Zorg ervoor dat tekst genoeg ruimte heeft om te 'ademen', bijvoorbeeld 3 cm marge rondom. Het leest niet alleen prettiger, het oogt ook rustiger. Tot slot dien je rekening te houden met 5 cm marge aan de onderkant. Dit deel van het doek rolt in de bannercase, waardoor het niet zichtbaar is. Uiteraard is dit deel van het doek wel bedrukbaar. Opvallen maar!

rollup banner-1

Meer inspiratie nodig? In ons vorige blog vertellen we wat je allemaal kunt met presentatiedesks!

 

Reacties